Monday 30 January 2012

Kekasih Maya ku

Dari jendela maya
ku jenguk kau…
ada kau
hati ku berbunga ceria
semangat datang
bagai lebatnya hujan
bagai ribut yang menggulung awan

Dari jendela maya
ku jenguk kau…
tiada kau
aku hilang tujuan
bertanya sendiri
gerangan apa wahai teman
rawan hati mula bersarang
rindu membungkam
jenuh memujuk perasaan

Dari jendela maya
ku jenguk kau…
yang sentiasa bersembunyi
di balik sebuah wajah
tanpa rupa yang nyata
tapi aku tidak pernah sangsi
atau pernah bertanya
kerna ku hormat cara kau seadanya

Dari jendela maya
ku jenguk kau…
di laman ini kita sering bersama
mengarang madah belahan jiwa
bicara mesra senda gurau
terkadang merajuk seketika
walau kita tidak pernah meluah rasa
aku tahu hati kita senada
aku tahu hati kita seirama
aku bahagia dengan ikatan kita
kerna kau adalah…
kekasih alam mayaku

fatima Jal Pari
22122010-630p
m

No comments:

Post a Comment